CONTACTEER ONS

Heb je een vraag over onze diensten?
Wil je dat we je contacteren voor een afspraak?

Laat dan hier je gegevens achter en we laten je ze snel mogelijk iets weten!

Tot snel,
Anke & Jarno 

24 Schapenbaan
Asse, Vlaanderen, 1731
Belgium

C Moore, because there's more than meets the eye.... Digitale Coaching, Creatie, Content & Communicatie.

Storytelling kun je leren!

Alle nieuws over sociale media, content marketing, ...

C Blog is de blog van C Moore. Hier vind je alle nieuws, tips & tricks over sociale media, content marketing, SEO en veel meer.

 

Storytelling kun je leren!

Anke van Oosterhout

Koop je dure nachtcrème, dan koop je geen huidverzachtende ingrediënten. Je koopt hoop. Koop je een boek, dan koop je geen spannend verhaal op papier. Je koopt een nieuw leven.  

Dat is mijn persoonlijke ‘shopping mindset’. Daarom koop ik zo graag en voel ik me nadien zelden bekocht om veel te dure uitgaven.

Naar de bedrijven die ik train om het beste uit hun inspanningen op Social Media te halen kijk ik ook op die manier. Er moet een verhaal staan, dat aansluit op de digitale reis die hun klanten afleggen, voordat ze kopen. Een sfeer die de juiste beleving geeft.
 

Als je suiker verkoopt, verkoop je een product waar iedereen wel een scherpe mening over heeft. Kijk op Instagram en de #sugerfree #instadelicious #pecanmuffins en #nosugar #acaiberry #healthysmoothies vliegen je om de oren. Dan gaan we op Social Media dus geen suiker verkopen. We verkopen een verlangen. Het verlangen om samen met onze kinderen een appeltaart te bakken. Een taart die het hele huis heerlijk laat ruiken. Bakken doet je verlangen. Verlangen naar geluk. En zoet zorgt voor heimwee. Heimwee naar de tijd dat je als kind van je oma de beslagkom mocht uitlikken. Met je hoofd er in en smullen maar!

De beleving zit in een verhaal. Geen verzonnen verhaal, maar authentiek. Een sfeer waar je met je kinderen, terwijl de appeltaart afkoelt, de bossen in gaat voor een stevige wandeling. Of als de appeltaart op is in mijn geval, want ik eet hem liever warm. En @TienseSuiker slaagt er in dat verlangen bij mij aan te wakkeren.  

Als je smeltkaas verkoopt in een tijd dat het ‘not done’ is om je kinderen een kant en klare pizza voor te schotelen gaan we ook iets anders verkopen. Want elke dag #deeersteoogst #etenuitdevolkstuin en #lekkervanbijons is een utopie. Een moeder die na haar werk moet jagen om haar kinderen op tijd op de sportclub te krijgen, mag gerust lasagne met de smeltkaas van St. Paul in de oven schuiven. Zonder de E-tjes op het etiket te lezen en gewoon te genieten van het moment. Maak het jezelf gemakkelijk! Je kinderen gaan sporten. Dat is balans! Dus ook al verkoopt deze smeltkazenfabrikant niet rechtstreeks aan de moeder die probeert zichzelf niet te verliezen, hij moet haar wel bereiken. En waar zou hij dat beter doen dan op Social Media? Dé plek waar de ‘customer journey’ plaatsvindt.  

Voeding te gemakkelijk? Omdat het tastbaar is? Ok, ik train ook advocaten, notarissen, accountants. Potentiële cliënten zoeken hun notaris, advocaat of accountant steeds vaker op internet. Vragen op Twitter wie een goede advocaat kent om de scheiding te regelen. Dus moet jij aanwezig zijn waar jouw cliënten zijn. Niet alleen met je contactgegevens, maar met kennis en antwoorden. Om te luisteren waar noden liggen. Aanwezig zijn als een autoriteit in je vak, waar niemand omheen kan. Want meer nog dan in andere sectoren ben jij je eigen merk. En wat verkoop je? Geen ijzersterk dossier aan een hoog uurtarief. Je verkoopt vertrouwen.  

Hoop, vertrouwen, een ander leven, verlangen… Dat zoeken we allemaal. Daar leven we voor. En daar willen we als klant graag ons geld aan uitgeven. Of af en toe voor zondigen.

Zoek jij een verhaal om je klanten te bereiken? Of heb je het verhaal maar zegt de kracht van Social Media je nog weinig? Bel of mail me voor een verkennend gesprek!
— anke@cmoore.be