CONTACTEER ONS

Heb je een vraag over onze diensten?
Wil je dat we je contacteren voor een afspraak?

Laat dan hier je gegevens achter en we laten je ze snel mogelijk iets weten!

Tot snel,
Anke & Jarno 

24 Schapenbaan
Asse, Vlaanderen, 1731
Belgium

C Moore, because there's more than meets the eye.... Digitale Coaching, Creatie, Content & Communicatie.

Humor; een glimlach voor je merkbeleving!

Alle nieuws over sociale media, content marketing, ...

C Blog is de blog van C Moore. Hier vind je alle nieuws, tips & tricks over sociale media, content marketing, SEO en veel meer.

 

Humor; een glimlach voor je merkbeleving!

Anke van Oosterhout

Een zware bulderlach zal het niet altijd zijn. En die ‘LOL’ ‘haha’ en met een beetje geluk zelfs ‘hahaha’ moet je ook met een korreltje zout nemen. Ik heb al zoveel mensen een proestende emoji zien typen zonder één spier in hun gezicht te gebruiken. Maar een beetje humor op je Social Media kanalen zal je ‘company branding’ zeker goed doen. Een glimlach op iemands gezicht is goud waard voor je merkbeleving.

In jouw contentstrategie zul je je doelgroep op verschillende momenten van de dag met diverse soorten content op uiteenlopende Social Media kanalen bereiken. Op elk kanaal een andere stijl, maar steeds authentiek. Maar durf je humor ook aan? Of word je daar minder serieus mee genomen? Want het is een dun lijntje, humor. Je wilt natuurlijk niet die zwaar irritante moppentappende oom op verjaardagen lijken.  

Hoewel veel bedrijven bang zijn voor hun imago heeft de humoristische aanpak veel voordelen. Je valt op met je kwinkslag. Je content gaat veel vaker viraal. En het versterkt je gunaspect.

Onderstaande voorbeelden van KLM en Zalando laten je direct voelen waarom humor voor een merk kan werken;

Ik denk dat we op Twitter en op Facebook wel wat meer frisse humor kunnen gebruiken. Zeker nu de irritatie over de hoeveelheid ‘promoted tweets’ en ‘facebook ads’ in onze ‘feed’ zo groeit. Zorg wel voor een goede balans tussen humoristische en serieuze content. En voelt je humor toch een beetje flauw? Of plat? Of gewoon echt niet grappig? Organiseer een brainstorm in je bedrijf! Op vrijdagmiddag. Drankje erbij en iedereen gaat los!

En besef dat een zelfspot áltijd lekker werkt. Zelfs bij webcare; De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan ontdekken. Social Media heeft net als het echte leven humor nodig om draaglijk te zijn. Want humor is gezond verstand dat danst!

 


Hulp nodig met je contentstrategie? Bel of mail me voor een verkennend gesprek! 0478 429981 of anke@cmoore.be
— Anke van Oosterhout