CONTACTEER ONS

Heb je een vraag over onze diensten?
Wil je dat we je contacteren voor een afspraak?

Laat dan hier je gegevens achter en we laten je ze snel mogelijk iets weten!

Tot snel,
Anke & Jarno 

24 Schapenbaan
Asse, Vlaanderen, 1731
Belgium

C Moore, because there's more than meets the eye.... Digitale Coaching, Creatie, Content & Communicatie.

Facebook; tijd voor schoon schip

Alle nieuws over sociale media, content marketing, ...

C Blog is de blog van C Moore. Hier vind je alle nieuws, tips & tricks over sociale media, content marketing, SEO en veel meer.

 

Facebook; tijd voor schoon schip

Anke van Oosterhout

Avonden tot ver na middernacht surfen op Sunjets, Sunweb, Thomas Cook, Neckermann, Jetair. Reis geboekt! Happy! Maar dat voorwerk en getreuzel doet me soms weer zo verlangen naar die vriendelijke dame van het reisbureau die me met de juiste voorstellen en de perfecte glimlach op mijn ideale bestemming kreeg. Vrij van online stress. En van online pushmarketing. Want vandaag, 4 weken na het boeken, vliegen de advertenties me nog steeds om de oren.

Facebook zegt het zelf. “De getoonde advertenties worden meer en meer op jouw surfgedrag gebaseerd.” Dit gebeurde al langer natuurlijk, maar de advertenties worden steeds “relevanter” voor jou. De tijd dat ik bh’s van Marlies Dekkers in mijn ‘feed’ voorbij zag vliegen is gelukkig voorbij. Want dat trapje boven de buste heb ik nooit mooi gevonden. Zonder advertenties genieten van Facebook kan niet helaas. Maar je kunt wel instellen dat je niet meer gevolgd wil worden door de bedrijven die je bezocht! 

Waarom komt Sunjets bij mij elke dag voorbij? En bij jou Zalando, Pizzahut of ImmoWeb? Vanwege deze lijst op je profiel. Tijd voor schoon schip! 

Ga naar je instellingen.

Ga naar ‘advertenties’ en kies de onderste: ‘Advertenties gebaseerd op mijn voorkeuren’. Druk op ‘bewerken’ en ga naar ‘advertentievoorkeuren’.

Per sector zie je het aantal bedrijven wat je ooit bezocht. Deze kun je allemaal met kruisje deleten.

 

Dit targeten op Facebook is niet zozeer de 'schuld' van de bedrijven die adverteren, maar maar van het algoritme dat op basis van klikgedrag ontstaat. Niets is privé, dus Facebook ziet wie interesse heeft in een soort product en target daar potentiële klanten namens adverteerders. In het geval van mijn reis zouden reisbureau's dus gevarieerd moeten targeten. De irritatiegrens is namelijk snel bereikt als je er net eentje geboekt hebt. Storen sommige steeds terugkerende brands jou ook? Deleten dan! En de bedrijven of merken waar je echt wild van wordt? Die laat je natuurlijk lekker staan. Want wat zou onze economie zijn zonder Brandlovers

 

Wil je weten hoe je als merk Social Media zo inzet dat het een goed gevoel bij je klanten geeft? Neem dan contact met me op voor een training Company Branding & Social Selling via anke@cmoore.be
— Anke van Oosterhout