CONTACTEER ONS

Heb je een vraag over onze diensten?
Wil je dat we je contacteren voor een afspraak?

Laat dan hier je gegevens achter en we laten je ze snel mogelijk iets weten!

Tot snel,
Anke & Jarno 

24 Schapenbaan
Asse, Vlaanderen, 1731
Belgium

C Moore, because there's more than meets the eye.... Digitale Coaching, Creatie, Content & Communicatie.

6 redenen om als bedrijf een blog te starten

Alle nieuws over sociale media, content marketing, ...

C Blog is de blog van C Moore. Hier vind je alle nieuws, tips & tricks over sociale media, content marketing, SEO en veel meer.

 

6 redenen om als bedrijf een blog te starten

Jarno Koopmans

To blog or not to blog, that’s the question. Mocht Shakespeare vandaag leven hij zou zeker een blog hebben. Maar is het als bedrijf ook interessant? Wij vonden 6 redenen die het het overwegen waard maken.

1. Je bedrijf krijgt een gezicht

Een bedrijfs- of productwebsite is vaak zakelijk en kan daardoor al snel afstandelijk worden. Een blog laat je toe om online een meer persoonlijke relatie aan te gaan met je klanten en prospecten. Dit doe je door je blog te laten uitgaan van een medewerker of team binnen je bedrijf. Je website krijgt zo een gezicht!

2. Search engines love it

They really do! Zoekmachines houden van websites met originele inhoud die regelmatig ververst. Je kan er met andere woorden je positie in Google mee verbeteren. En een betere positie in Google leidt tot…

3. Meer bezoekers op je website

Juist ja, meer bezoekers. Maar niet enkel meer bezoekers maar ook de juiste bezoekers. Mensen die op zoek zijn naar de onderwerpen waarover jij schrijft en misschien ook jouw merk of bedrijf.

Niet enkel de zoekmachines zorgen voor meer bezoekers, maar de inhoud die je op je blog plaatst kan je ook gebruiken voor het voeden van je sociale kanalen en zo meer bezoekers aantrekken. En als je inhoud scoort bij je bezoekers verspreiden ze het via hun eigen sociale media.

4. Pak uit met je kennis

Via regelmatige blogposts over onderwerpen binnen jouw domein kan je laten zien dat je er iets van kent. Niet alleen trek je via deze inhoud de juiste mensen aan, je straalt ook expertise uit!

Durf je bezoekers ook gerust een kijkje te geven in je bedrijf. Een taart voor een jarige medewerker? Een groep collega’s die de 10 miles lopen voor een goed doel? Laat ook aan de buitenwereld zien dat je een tof bedrijf bent en geeft je employer branding een boost! 

Bijvoorbeeld in onderstaand artikel van Assistant Plus doet men dit door een nieuwe medewerker aan het woord te laten:

5. Inzicht

Wat interesseert mijn klanten en prospecten? Een blog is een eenvoudig instrument om onderwerpen te testen. Je kan perfect meten wat gelezen wordt en wat niet, ook in welke mate er interactie wordt losgeweekt bij je doelpubliek in de vorm van ‘shares’ op sociale media en commentaren.

Nog niet overtuigd? Dan zal de 6de reden je wellicht overtuigen!

60% van de bedrijven met een blog zegt nieuwe klanten aan te trekken via dit kanaal

6. Meer klanten

We moeten er niet flauw over doen, natuurlijk kost een blog ook geld. Ofwel worden de updates gedaan door interne medewerkers die er tijd aan besteden ofwel besteed je het geheel of gedeeltelijk uit aan een externe partij. Dan moet het natuurlijk ook opbrengen op één of andere manier: meer uitstraling voor je merk of bedrijf, meer bezoekers maar liefst ook meer inkomsten.

Wat dit laatste betreft is er goed nieuws: volgens een onderzoek van Hubspot trekt 60% van de bedrijven die een blog hebben nieuwe klanten aan via dit kanaal. Het mooie is dat ook dit meetbaar is!

Zie jij nog andere redenen? Vul gerust onderaan aan via de comments onderaan.

Jarno Koopmans
Meer weten wat een blog en content marketing kan betekenen voor jouw bedrijf? Neem gerust even contact op!
— Jarno Koopmans