CONTACTEER ONS

Heb je een vraag over onze diensten?
Wil je dat we je contacteren voor een afspraak?

Laat dan hier je gegevens achter en we laten je ze snel mogelijk iets weten!

Tot snel,
Anke & Jarno 

24 Schapenbaan
Asse, Vlaanderen, 1731
Belgium

C Moore, because there's more than meets the eye.... Digitale Coaching, Creatie, Content & Communicatie.

Tweet like a boss!

Alle nieuws over sociale media, content marketing, ...

C Blog is de blog van C Moore. Hier vind je alle nieuws, tips & tricks over sociale media, content marketing, SEO en veel meer.

 

Tweet like a boss!

Anke van Oosterhout

Beste CEO! Jou op Twitter krijgen vraagt een beetje overtuigingskracht. Maar ik laat je een paar cases zien waarbij een klagende klant een ‘brand advocate’ wordt en je bent bijna om. Nog niet helemaal? Ik laat je zien hoe je Twitter kan inzetten als het ideale platform om business leads binnen te trekken, om te luisteren wat je klanten nodig hebben.

Dat was een eitje! Maar hoe zorg ik er voor dat jij geen eitje met 0, of misschien 1 of 2 tweets blijft? Als je kijkt naar de lijst van de Fortune 500 CEO’s op Twitter, dan wordt er bar weinig getweet. Zelfs koploper @warrenbuffet  heeft met 1,1 miljoen volgers en een waslijst aan prachtige quotes die goed gesmaakt wordt, nog maar 7 tweets de wereld ingestuurd.

Twee belemmeringen; “Waar moet ik in godsnaam over tweeten en waarom”. Als dat uitgeklaard is, is de tijd die Social Media jou kost geen issue meer.

Natuurlijk moet je weten waar je over moeten tweeten. En je kunt daar soms best een beetje hulp bij gebruiken. Een plan. Een contentplanning. En iemand vanuit Marketing of je Personal Assistant, die support biedt. Die tweets ‘hootsuite’ en kan ‘editen’ naar 140 karakters. Al vind je het na een tijdje waarschijnlijk zo leuk, dat je het liever allemaal zelf doet.

Waarover tweet je dan? Zo divers mogelijk! Quotes, zelfpromotie, realisaties waar je trots op bent, corporate content, shout out over events, ‘wat ben ik aan het lezen’, een sportieve tweet vanuit je runnersapp, een persoonlijk welkom aan nieuwe mensen, vakartikelen, foto’s en vooral ook tweerichtingsverkeer; conversatie. Feliciteer andere bedrijfsleiders met mooie momenten, reageer op tweets van fans.

Maar voordat je begint, wil je natuurlijk eerst weten waarom. En wat is de ROI! Snap ik!

Een recent onderzoek door BrandFog toont dat wanneer CEO’s actief zijn op Social Media, klanten een zeer hoog vertrouwen krijgen in het bedrijf. 81% van de ondervraagden antwoordde dat ze voelden dat CEO’s die oprecht ‘engagen’ op Social Media betere leiders zijn en beter omgaan met de veranderende wereld van vandaag.

B-to-C is ‘engagen’ vrij eenvoudig. Maar ook in een B-to-B omgeving is dit belangrijk. Potentiële klanten bekijken in hun ‘customer journey’ elke vorm van communicatie. En het ‘googelen’ van jou, als CEO, hoort hier zeker bij. Een ‘in control’ Twitteraccount wekt vertrouwen én gunaspect.

CEO art.JPG

De conclusie van het onderzoek is dat een oprechte aanwezigheid op Social Media resulteert in vertrouwen en ‘Loyalty’. Motivatie genoeg toch? Maar meer nog dan elders geldt op Twitter;  “Motivation is what gets you started, habit is what keeps you going!”

Inspiratie nodig? Check mijn Twitterlijst van CEO’s die er al aan begonnen zijn. Coaching nodig? Bel/mail/tweet mij! And you will tweet like a boss!

Anke van Oosterhout - Tweet like a boss!
Tweet like a boss? Personal branding in functie van je bedrijf? Wij helpen je graag op weg! Neem hier contact op.
— Anke van Oosterhout