CONTACTEER ONS

Heb je een vraag over onze diensten?
Wil je dat we je contacteren voor een afspraak?

Laat dan hier je gegevens achter en we laten je ze snel mogelijk iets weten!

Tot snel,
Anke & Jarno 

24 Schapenbaan
Asse, Vlaanderen, 1731
Belgium

C Moore, because there's more than meets the eye.... Digitale Coaching, Creatie, Content & Communicatie.

Brandlovers!

Alle nieuws over sociale media, content marketing, ...

C Blog is de blog van C Moore. Hier vind je alle nieuws, tips & tricks over sociale media, content marketing, SEO en veel meer.

 

Brandlovers!

Anke van Oosterhout

Trouwe klanten! Dat zijn de klanten die we allemaal willen. Maar wist je dat trouw enkel bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct? Met die wetenschap ben je met de juiste aanpak niet enkel een trouwe klant rijker, maar creëer je 'brandlovers'!

Klanten die zich op Twitter uiten over de fijne samenwerking met jou of je bedrijf. Medewerkers die zichzelf identificeren met hun werk. Die op Facebook of Instagram foto’s posten van gelukkige werkmomenten.

Een 'brandlover'! Dat is een consument met een diepe, emotionele connectie met jouw ‘brand’. Om toegang te krijgen tot zijn hart, moet je niet enkel zijn respect proberen te verdienen, maar vooral zijn liefde. In de liefde over ROI spreken is natuurlijk een ‘contradictio in terminis’. Want liefde is onbaatzuchtig, belangeloos en gul. Of zou dit toch moeten zijn. Maar heel eerlijk, zelfs in de liefde tussen twee mensen mag je wat mij betreft af en toe de ROI meten.

Dus hier komt hij; allereerst terugkerende aankopen, die natuurlijk voor een stijging van je omzet zorgen. Ten tweede gaat het hier over een positieve word-of-mouth. De beste marketing mogelijk als jouw klant als jouw marketeer wordt. En het derde voordeel is een sterkere afkeer van 'brandlovers' tegen negatief nieuws dat over jouw merk verspreid zou kunnen worden. Merken die 'brandlovers' hebben kunnen dus tegen een stootje.

Met de komst en groei van Social Media zijn 'brandlovers' extreem belangrijk geworden voor jouw organisatie. Wist je dat het vijf keer zoveel kost om een nieuwe klant binnen te halen dan een bestaande klant trouw te laten blijven? Het Amerikaanse Sideqik onderzocht zelfs dat 84% van de klanten zegt dat dat 1 positieve ervaring bij een ‘brand’ hem tot trouwe klant voor het leven maakt.

Herkenbaar! Want na onderstaande reactie op Twitter van @United_Brands kocht ik mijn Nike hardloopbroeken ook nergens anders meer.

Het ene merk krijgt gemakkelijker fans dan het andere merk, maar wat kan je doen op Social Media om je te omringen door Brandlovers? Om hun liefde te laten groeien.

  • Identificeer je publiek en luister naar ze;

  • Vergroot interactie met ze;

  • Onderscheid jezelf (authentiek) van je concurrenten;

  • Creëer content die uitnodigt om te reageren;

  • Zet je klanten en medewerkers in beeld;

  • Bedank of beloon klanten die jouw content delen;

  • Spreek niet enkel vanuit je company profiel, ook vanuit persoonlijke accounts

 

En de belangrijkste van allemaal: ‘Customer service is een attitude, geen afdeling’.

Zou je meer willen weten over Company Branding of Social Listening? Of twijfel je over de juiste strategie voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met me op via anke@cmoore.be !”
— Anke van Oosterhout
anke.png